持続化給付金の申請代行サービス

持続化給付金の申請代行
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1.持続化給付金とは?About sustainable benefits

 外国人の個人事業主の皆さん、持続化給付金を知っていますか?
“for foreign business owners” Do you know sustainable benefits?

 持続化給付金とは、感染症拡大により特に大きな影響を受ける事業者に対して、事業の継続を支え、再起の糧としていただくため、事業全般に広く使える給付金の事です。
Sustainable benefit is a benefit for businesses that are particularly affected by the spread of infectious diseases, to support the continuation of business and to be a source of restart.

 フリーランサー等の給付額は100万円まで、法人の場合は200万円までとなり、昨年1年間の売上から減少分が上限となります。
Benefits for freelancers are up to 1 million yen, and for corporations up to 2 million yen, and the maximum amount is the decrease in sales from the previous year.

 給付対象となるのは、英会話講師やITエンジニアなどのフリーランサーと資本金が10億円以下の中小法人となります。
Benefits are available to freelancers such as English conversation teachers and IT engineers, and small and medium-sized corporations with a capital of 1 billion yen or less.

2.申請の要件 Application requirements

(1)給付対象者 Target person

①中小法人の場合 For small and medium-sized corporations

・2020年4月1日時点において、次のいずれかを満たす法人であること。
As of April 1, 2020, be a corporation that satisfies any of the following.

1.資本金の額又は出資の総額が10億円未満であること。
 The amount of capital or total investment is less than 1 billion yen.

2.資本金の額又は出資の総額が定められていない場合は、常時 使用する従業員の数が2,000人以下であること。
 If the amount of capital or the total amount of investment is not defined, the number of employees who are constantly used shall be 2,000 or less.

②中小法人とフリーランサーの共通 Common to small business and freelancers

・2019年以前から事業により事業収入(売上)を得ており、 今後も事業継続する意思があること。
 Business income (sales) has been earned from the business before 2019, and there is an intention to continue the business in the future.

・2020年1月以降、新型コロナウイルス感染症拡大の影響等により、前年同月比で事業収入が50%以上減少した月があること。
 From January 2020, there must be a month in which business income decreased by 50% or more compared to the same month of the previous year due to the impact of the spread of new coronavirus infections.

※ 対象月は、2020年1月から申請する月の前月までの間で、前年同月比で事業収入が 50%以上減少した月のうち、ひと月を申請者が任意に選択できます。
 As for the target month, the applicant can arbitrarily select one month from January 2020 to the month before the application month, out of the months when the business income decreased by 50% or more compared to the same month of the previous year.

※ 青色申告を行っている場合、年同月の事業収入は、所得税青色申告決算書における「月別売上金額及び仕入金額」欄の「売上金額」の額を用います。
 If you have made a blue tax return, the amount of "sales amount" in the "monthly sales amount and purchase amount" column in the income tax blue return financial statement will be used as the business income for the same month of the year.

 ただし、青色申告を行っている者で、下記に該当する場合は、2019年の月平均の事業収入と対象月の月間事業収入を比較することとします。
 However, if you are a blue tax returner and the following applies, the monthly average business income of 2019 and the monthly business income of the target month will be compared.

①所得税青色申告決算書を提出しない者(任意)
Those who do not submit income tax blue return financial statements (optional)

②所得税青色申告決算書に月間事業収入の記載がない者
Person who does not have monthly business income in the income tax blue return financial statements

③相当の事由により当該書類を提出できない者
Those who cannot submit the documents due to a considerable reason

※ 一度給付を受けた方は、再度給付申請することができません。
People who have received the benefit once cannot apply for the benefit again.

(2)不給付要件 Non-payment requirements

 以下の①から③のいずれかに該当する場合は、給付対象外となります。
If any of the following ① to ③is applicable, the benefits will not be covered.

① 風俗営業等の規制及び業務の適正化等に関する法律に規定する「性風俗関連特殊営業」、その営業に係る「接客業務受託営業」を行う事業者
 Business operators that perform "sex and sex-related special business" stipulated in the Act on Regulations of Customs Business and Adequacy of Business, and "Customer Service Business"

② 宗教上の組織若しくは団体
 Religious organization or group

③ ①②に掲げる者のほか、給付金の趣旨・目的に照らして適当でないと 中小企業庁長官が判断する者
 In addition to those listed in ① and ②, those who are judged by the Secretary of Small and Medium Enterprises to be inappropriate in light of the purpose and purpose of the benefit.

(3)申請期間と方法  Application period and method

 給付金の申請期間は2020年5月1日から2021年1月15日までとなります。
 The application period for benefits is from May 1, 2020 to January 15, 2021.

 ※電子申請の送信完了の締め切りが、2021年1月15日の24時までとなります。
 The deadline for sending electronic applications will be by 24:00 on January 15, 2021.

(4)申請方法 How to apply

 持続化給付金の申請用HPから、下記の項目を申請画面に入力し、証拠書類等を申請画面上で添付して申請します。
 Enter the following items on the application screen from the website for application of sustained benefit, and apply by attaching evidence documents etc. on the application screen.

1.中小法人の場合 For small and medium-sized corporations
■入力必須事項 Required fields
① 法人番号  Corporate number
② 法人名  Corporate name
③ 本店所在地  The location of your corporate
④ 業種 Industry
⑤ 設立年月日 Date of establishment
⑥ 資本金の額又は出資の総額・常時使用する従業員数
Amount of capital or total investment / Number of employees who always use
⑦ 代表者・担当者情報 Representative / person in charge information
⑧ 代表者・担当者連絡先 Contact information of representatives and persons in charge ⑨ 対象月の属する事業年度の直前の事業年度の事業収入
Business income for the fiscal year immediately preceding the fiscal year to which the target month belongs
⑩ 決算月 Closing month
⑪ 対象月及び対象月の月間事業収入
Target month and monthly business income of the target month
⑫ 法人名義の振込先口座(法人の代表者名義も可。)に関する情報
Information about the bank account in the name of the corporation
(the name of the representative of the corporation is also acceptable)

■申請内容を証明する書類等(証拠書類等)
Documents certifying the application contents (evidence documents, etc.)

① 対象月の属する事業年度の直前の事業年度の確定申告書別表一の控え、及び法人事業概況説明書の控え
 A copy of Appendix 1 of the final tax return for the business year immediately preceding the business year to which the target month belongs and a copy of the corporate business overview statement
・確定申告書別表一の控えには収受日付印が押印されていること。
 The receipt date stamp must be stamped on the copy of Appendix 1 of the final tax return.
・e-Taxによる申告の場合は「受信通知」を添付すること。
 When submitting a report by e-Tax, attach a "reception notice".

②対象月の月間事業収入がわかるもの
 Documents that can prove the monthly business income of the target month

 売上台帳、帳面その他の申請日の対象月の属する事業年度の確定申告の基礎となる書類を原則とする。ただし、当該書類を提出できないことについて 相当の事由がある場合には、対象月の月間事業収入を記載した他の書類によることも認める。
In principle, the sales ledger, documents and other documents that are the basis for final tax return for the business year to which the applicable month of the application date belongs. However, in the case where there is a considerable reason for not being able to submit the documents, it is also admitted that other documents stating the monthly business income of the target month are used.

③法人名義の振込先口座の通帳の写し
A copy of the bankbook of the transfer account in the name of the corporation

④その他事務局が必要と認める書類
Other documents deemed necessary by the secretariat

2.フリーランサーの場合 For freelancers
■入力必須事項  Required fields
① 屋号・雅号  Shop name
② 申請者住所  Applicant address
③ 業種  Industry
④ 申請者氏名  Name of applicant
⑤ 生年月日  Birth date
⑥ 連絡先  Contact information
⑦ 2019年の事業収入  Business revenue for 2019
⑧ 対象月及び前年同月の月間事業収入
Monthly business income for the target month and the same month of the previous year
⑨ 申請者本人名義の振込先口座に関する情報
Information regarding the transfer account in the name of the applicant

■申請内容を証明する書類等(証拠書類等)
Documents certifying the application contents (evidence documents, etc.)

①青色申告を行っている場合  If you are reporting blue
(ア)2019年分の確定申告書第一表の控え、及び所得税青色申告決算書の控え
A copy of the final tax return table for 2019 and a copy of the income tax blue tax return financial statements

(イ)対象月の月間事業収入がわかるもの
Those that understand the monthly business income of the target month

(ウ)申請者本人名義の振込先口座の通帳の写し
A copy of the bankbook of the transfer destination account in the name of the applicant

(エ)本人確認書類
Identity verification documents

(オ)その他事務局等が必要と認める書類
Other documents deemed necessary by the secretariat

②白色申告を行っている場合  If you are reporting white

(ア) 2019年分の確定申告書第一表の控え
   A copy of Table 1 of the tax return for 2019

(イ)対象月の月間事業収入がわかるもの
Those that understand the monthly business income of the target month

(ウ)申請者本人名義の振込先口座の通帳の写し
A copy of the bankbook of the transfer destination account in the name of the applicant

(エ)本人確認書類
Identity verification documents

(オ)その他事務局が必要と認める書類
Other documents deemed necessary by the secretariat

※(ア)について About (ア)
少なくとも、2019年分の確定申告書第一表の控えには収受日付印が押印されていることが必用です。また、税務署でe-Taxにより申告した場合は、受付日時が印字されていることが必要です。
At a minimum, the receipt date stamp must be stamped on the copy of Table 1 of the 2019 tax return. Also, if you have filed an e-Tax at the tax office, the date and time of receipt must be printed.

※(イ)について About (イ)
売上台帳、帳面その他の2020年分の確定申告の基礎となる書類を原則とします。ただし、当該書類を提出できないことについて相当の事由がある場合には、対象月の月間事業収入を記載した他の書類によることも認められています。
Generally, the sales ledger, documents and other documents that will be the basis for final tax return for 2020. However, if there is a considerable reason for not being able to submit the documents, it is also permitted to use other documents that describe the monthly business income of the target month.

3.宣誓・同意事項  Oath / Agreement

 持続化給付金を申請するにあたり下記の7項目の全てに対して宣誓又は 同意する必要があります。
 To apply for a sustained benefit, you must swear or agree to all seven items below.

① 給付対象者の要件を満たしていること
Must meet the requirements of the beneficiary

② 不給付要件に該当しないこと
Do not meet non-payment requirements

③ 入力必須事項及び証拠書類等の内容が虚偽でないこと
The required input items and the contents of the evidence documents are not false

④ 事務局及び中小企業庁長官の委任した者が行う、関係書類の提出 指導、事情聴取、立入検査等の調査に応じること
Responding to investigations by the secretariat and those entrusted by the Secretary of Small and Medium Enterprises to submit related documents, inquire about the circumstances, conduct on-site inspections, etc.

⑤ 不正受給が判明した場合には、規定に従い給付金の返還等を行うこと
If it is found that the payment was illegal, the benefits should be returned according to the regulations.

⑥ 暴力団排除に関する誓約事項に同意すること
Agree to the pledge regarding the exclusion of gangs

⑦ 持続化給付金給付規程(個人事業者等向け)に従うこと
Follow the Sustainable Benefits Payment Regulations (for individual businesses, etc.)

4.給付額の算定 Calculation of benefits

 給付金の給付額は、200万円(フリーランサーの場合は100万円)を超えない範囲で、2019年の年間事業収入から、対象月の月間事業収入に12を乗じて得た額を差し引いたものとします。
 The amount of benefits will not exceed 2 million yen (1 million yen for freelancers), subtract the amount obtained by multiplying the monthly business revenue of the target month by 12 from the annual business revenue of 2019. I will assume.

 ※月間事業収入が、前年同月比50%以下となる月で任意で選択した月を【対象月】と呼びます。対象月は、2020年1月から12月までの間で、事業者が選択した月とします。
 The month that the monthly business income is 50% or less compared to the same month of the previous year is the month that is arbitrarily selected. The target month shall be the month selected by the operator from January to December 2020.

■給付額の算定式Benefit calculation formula

S:給付額(上限200万円)
Benefit amount (up to 2 million yen) 

A:2019年の年間事業収入 
Annual business revenue for 2019

B:対象月の月間事業収入 
Monthly business income for the target month

S = A-B × 12 給付の上限は200万円となります。
The maximum benefit is 2 million yen.  * up to 1 million yen for freelancers

3.申請方法 How to apply

(1)基本情報、口座情報の入力

 基本情報、口座情報の入力
 Enter basic information and account information  

(2)証拠書類等の添付  Attachment of evidence documents

 スキャンした画像だけでなく、デジタルカメラやスマートフォン等で撮影した写真でご提出いただけますが、細かな文字が読み取れるようきれいな写真の添付をお願いします。
 You can submit not only scanned images but also photos taken with digital cameras, smartphones, etc., but please attach a clean photo so that you can read the detailed text.

1.中小法人の場合 For small and medium-sized corporations

①確定申告書類 Tax return documents
・確定申告書別表一の控え(1枚)
 A copy of the final table of the tax return (1 sheet)
・法人事業概況説明書の控え(2枚・両面)
 A copy of the corporate business overview manual (2 sheets/both sides) 
 確定申告書別表一の控えには収受日付印が押されていること。
 The receipt date stamp must be stamped on the copy of Appendix 1 of the final tax return.

②2020年分の対象とする月(対象月)の売上台帳等
 Sales ledger of the target month for 2020 (target month)

③通帳の写し Copy of passbook

2.フリーランサーの場合 For freelancers

 申請するにあたり申告の種類に応じて下記の4種類のうち3種類の証拠書類等の提出が必要となります。
 When applying, it is necessary to submit three types of evidence documents out of the following four types according to the type of declaration.

①確定申告書類(青色申告) Final tax return documents (blue tax return)
・確定申告書第一表(1枚) Table 1 of final tax return (1 sheet)
・所得税青色申告決算書(2枚)Blue income tax return financial statement (2 sheets)

確定申告書類(白色申告) Final tax return documents (white tax return)
・確定申告書第一表(1枚) Table 1 of final tax return (1 sheet)
  ※収受日付印が押されていること。The receipt date stamp must be stamped.

② 2020年分の対象とする月(対象月)の売上台帳等
Sales ledger, etc. for the target month for 2020

③ 通帳の写し
Copy of passbook

④ 本人確認書の写し
Copy of identity confirmation document

 ※確定申告書第一表の控えには収受日付印が押印(税務署においてe-Taxにより申告 した場合は、受付日時が印字)されていること、e-Taxによる申告の場合は「受信通知」を添付することが必要です。
 Please note that the receipt date stamp is stamped on the copy of the final tax return (Table 1) (the date and time of receipt will be printed if the tax is filed by e-Tax at the tax office). It is necessary to attach it.

 ※収受日付印(税務署においてe-Taxにより申告した場合は、受付日時の印字)又は 「受信通知」のいずれも存在しない場合には、提出する確定申告書類の年度の「納税証明書(その2所得金額用)」(事業所得金額の記載のあるもの)を提出することで代替することができます。この場合、収受印等のない確定申告書第一表の控え、及び所得税青色申告決算書の控えを用いることができます。
 If neither the collection date stamp (printing the date and time of receipt when filing by e-Tax at the tax office) or the “receipt notice” does not exist, the “tax payment certificate (2nd income You can substitute it by submitting "for amount of money" "(thing with the amount of business income stated). In this case, you can use the copy of the final tax return (Table 1) without the receipt stamp and the copy of the income tax blue tax return financial statement.

 ※例外1によることもできず、「納税証明書(その2所得金額用)」による代替提出がない場合も申請を受け付けますが、内容の確認等に時間を要するため、給付までに通常よりも大幅に時間を要します。また、確認の結果給付金の給付ができない場合があります。
 Exception 1 is also not possible, and applications will be accepted even if there is no alternative submission by "tax payment certificate (2nd income amount)", but it takes time to confirm the contents, so it is significantly longer than usual before payment Takes time. In addition, as a result of confirmation, you may not be able to pay the benefits.

 ※売上台帳 Sales ledger  対象月の事業収入額がわかる売上台帳等を提出してください。
Submit a sales ledger that shows the amount of business income for the target month.

 フォーマットの指定はありませんので、経理ソフト等から抽出したデータ、エクセルデータ、手書きの売上帳などでも構いません。書類の名称も「売上台帳」でなくても構いません。ただし、提出するデータ が対象月の事業収入であることを確認できる資料を提出してください。
Since there is no format specified, data extracted from accounting software, Excel data, or a handwritten sales book may be used. The name of the document does not have to be "sales ledger". However, please submit the materials that can confirm that the data to be submitted is the business income of the target month.

 ※通帳の写し Copy of passbook   通帳の写し 申請者名義の口座の通帳の写し。 銀行名・支店番号・支店名・口座種別・口座番号・名義人が確認できるようスキャン又は撮影して下さい。
 Copy of passbook A copy of the passbook of the account in the name of the applicant. Please scan or take a picture so that the bank name, branch number, branch name, account type, account number, and holder can be confirmed.

 上記が確認できるように、必要であれば、通帳のオモテ面と通帳を開いた1・2ページ目の両方を添付してください。
 If necessary, attach both the front side of the passbook and the first and second pages that opened the passbook so that the above can be confirmed.

 電子通帳などで、紙媒体の通帳がない場合は、電子通帳等の画面等の画像を提出してください。同様に当座口座で紙媒体の通帳がない場合も、電子通帳等の画像を 提出してください。
 If you do not have a paper passbook such as an electronic passbook, please submit an image of the screen such as an electronic passbook. Similarly, if your current account does not have a paper passbook, please submit an image of an electronic passbook.

 ※本人確認書類 Identity verification documents  本人確認書類は、下記のいずれかの写しを住所・氏名・顔写真がはっきりと判別できるかたちで提出してください。
 For identity verification documents, please submit one of the following copies in a form that clearly identifies your address, name, and face photo.

①運転免許証(両面)(返納している場合は、運転経歴証明書で代替可能。)
Driver's license (both sides) (If you have returned it, you can substitute it with a driver's history certificate.)

②個人番号カード(オモテ面のみ)
Personal number card (front side only)

③写真付きの住民基本台帳カード(オモテ面のみ)
 Basic Resident Register card with photo (front side only)

④在留カード(両面)
Residence card (both sides)

 ※いずれの場合も申請を行う月において有効なものであり、記載された住所が申請時に登録する住所と同一のものに限ります。
   In any case, the address is valid in the month in which the application is made, and the address listed is the same as the address registered at the time of ap plication.

⑤住民票の写し及びパスポートの両方
  Both a copy of resident card and passport

※パスポートは顔写真の掲載されているページ
Passport is a page with a photo of your face

⑥住民票の写し及び各種健康保険証の両方
Both a copy of the resident card and various health insurance cards

(3)申請後の流れ Flow after application

 経済産業省が、申請頂いた内容・証拠書類等の確認を行います。
 The Ministry of Economy, Trade and Industry will confirm the content of application and the evidence documents.

 審査の過程で不明な点が発生した場合、担当者から入力頂いたメールアドレスへ連絡をします。連絡が入りましたらマイページで内容をご確認いただき、対応をお願いします。
 If there are any questions during the examination process, the person in charge will contact you by the email address entered.If you received any questions, please check the contents on My Page and take appropriate action.

 申請内容に不備等が無ければ、2週間程度で事務局名義にて申請された銀行口座に振込を行います。
 If there are no defects in the application details, The Ministry of Economy, Trade and Industry will transfer it to the bank account applied in the name of the secretariat in about two weeks.

 なお、確認が終了した際には、給付通知(不給付の場合には不給付通知)を発送させていただきます。通知が到着した際には内容をご確認ください。
 When the confirmation is completed, They will send you a notification of benefits (in the case of non-payment, a notification of non-payment). Please check the contents when the notification arrives.

 ※通知の到着前に振込が行われる場合もあることをご了承ください。
 Please note that payment may be made before the notification arrives.


(4)不正受給時の対応  Correspondence in case of illegal receipt

 提出された証拠書類等について、不審な点が見られる場合、調査を行うことがあります。調査の結果によって不正受給と判断された場合、以下の措置を講じます。
 If they find any suspicious points in the submitted documents, they may investigate. If the result of the investigation indicates that the payment was fraudulent, the following measures will be taken.

 ①給付金の全額に、不正受給の日の翌日から返還の日まで、年3%の割合で算定した延滞金を加え、これらの合計額にその2割に相当する額を加えた額の返還請求。
 Return of the total amount of the benefits, including the delinquent amount calculated at a rate of 3% per year from the day following the day of the improper receipt to the day of the refund, plus the amount equivalent to 20% of these total amounts Claim.

 ②申請者の屋号・雅号等を公表。不正の内容が悪質な場合には刑事告発。
 Announce the applicant's store name, etc. Criminal accusation when the contents of the dishonesty are malicious.

4.ACROSEEDのサービス ACROSEED services

・ACROSEEDでは、行政書士による持続化給付金の提出資料のチェック、作成、申請の指導を行っています。
 ACROSEED experts are in charge of checking, creating, and instructing the application of Sustainable Benefits.

・英語、中国、日本語、ロシア語で対応しています。
We support English, Chinese, Japanese and Russian.


 1.サービスの料金 Service charge

・ACROSEEDの手数料は、給付金の支給金額の2.5%です。
The ACROSEED fee is 2.5% of the amount paid.

例)100万円の給付の場合・・・ACROSEED手数料 25,000円(消費税別)
In case of payment of 1 million yen: ACROSEED fee 25,000 yen (consumption tax not included)

例)200万円の給付の場合・・・ACROSEED手数料 50,000円(消費税別)
 In case of payment of 2 million yen: ACROSEED fee 50,000 yen (consumption tax not included)

・給付金額が実際に支給された際に手数料をご請求させて頂きます。
 We will charge a fee when the payment amount is actually paid.

・申請の依頼時には費用は掛かりません。
 There is no cost when requesting an application

・申請の結果、給付が拒否された場合・・・手数料は一切必要ありません。完全な成功報酬です。
 If the benefits are denied as a result of the application ... No fees are required. The perfect reward for success.


2. ご注意 Note

・虚偽などによる不正申請は犯罪となります。在留資格の取り消し、日本からの退去強制、永住申請などに大きな影響を与える可能性があります。
 Unauthorized application due to falsehood is a crime. This may have a significant impact on cancellation of residence status, deportation from Japan, application for permanent residence, etc.

・給付金の支給から数年以内に、経済産業省による不正支給の調査が行われる可能性があります。
 The Ministry of Economy, Trade and Industry may investigate fraudulent payments within a few years of the payment of the benefits.


3.ご相談・ご依頼

・ご相談は完全に無料です。お気軽にお問い合わせください。
 Consultation is completely free. Please feel free to contact us.

・ご相談の結果、業務をお引き受けできない場合もありますが、ご了承ください。
 Please note that we may not be able to undertake the work as a result of consultation.

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